Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті https://jakir.in.ua/, дозволяється при умові покликання на БЮРО КИЄВО-ГАЛИЦЬКОГО ВЕРХОВНОГО АРХИЄПИСКОПСТВА УГКЦУ СПРАВАХ НОВІТНІХ РЕЛІГІЙНИХ РУХІВ І СЕКТ. При копіюванні матеріалів зі сторінки https://jakir.in.ua/, для інтернет-видань– обов’язкове відкрите для пошукових систем покликання. Покликання має бути розміщена в незалежності від повного або часткового використання матеріалів.
З «Послання Синоду Єпископів Києво-Галицького Верховного
Архиєпископства УГКЦ стосовно небезпеки гендерної ідеології»
від 01 грудня 2016 року Божого *
/…/ 1. У ХХ ст. український народ потерпів від безбожного радянського режиму, який намагався силою відірвати людей від коріння віри і накинути їм атеїстичний світогляд /…/. На початку ХХІ ст. світ постає перед схожими викликами, які, однак, не супроводжуються відкритим і кривавим переслідуванням, а послуговуються прихованими ідеологічними засобами нищення християнської віри і моралі та загальнолюдських цінностей.
У тексті БНРР і сект: «Критерії оцінки характеру і способу діяння деструктивних груп, у тому числі псевдо-релігійних рухів» було вказано на головні критерії, які можуть нам допомогти визначити, чи група, до якої ми хочемо належати або вже стали її членами, дійсно відповідає тим цінностям, які проголошує (як правило, це духовні цінності), чи має елементи, які можуть нам сигналізувати про загрозу формування деструктивної групи (прийнято називати секта). Також було анонсовано «церковні» критерії окреслення характеру таких груп. Тут подаємо більш детальні критерії діяльності спільнот в УГКЦ..
Попри те, що комуністична система практично розвалилася вже тридцять років тому, на жаль, ментальність нашого суспільства залишилася, як ми звикли називати, «радянська». Це стосується усіх сфер життя, включно з релігійною. Почуття меншовартості не дає можливості поглянути на своє багатство в різних аспектах, а особливо в релігійному, церковному житті, що формувалося протягом тисячоліття. Дуже легко сьогодні приймається те, що пропонують інші. Для прикладу: коли Польща на початку 90-их років стала вільною, до неї почали з т. зв. Заходу приїздити різні проповідники. У рамках Нової Євангелізації засновувано харизматичні та євангелізаційні групи. Серед них постала ціла низка груп з Віднови у Святому Дусі. Часто лекційні чи молитовні зустрічі таких груп були організовані спільно з католицькими і протестантськими представниками (Стаття про «Вишкіл лідерів у Стришаві»https://nowaewangelizacja.org/szkolenie-liderow-kosciol-swiadomy-celu-w-stryszawie/. Деякі з таких груп почали також свою діяльність в Україні, не завжди вповні відповідаючи критеріям Нової Євангелізації.
Детальніше:Основні критерії оцінки діяльності спільнот в УГКЦ
Бюро Києво-Галицького Верховного Архиєпископства УГКЦ у справах новітніх релігійних рухів і сект засновано Синодом Єпископів УГКЦ від 25.02.2013 р. Одним з головних завдань Бюро є інформувати про характер і способи діяння деструктивних груп, у тому числі і псевдо-релігійних рухів. Час канікул це, як правило, час, у який такі групи особливо активізують свою діяльність.
Буває так, що зустрічаємо особу чи групу, які, на перший погляд, є саме тими, кого ми шукали і, як нам здається, дають відповідь на усі наші питання, особливо духовного плану. Можемо їх зустріти як у світському, так і в церковному середовищі. Важливо розпізнати, чи ця особа або група по-справжньому хоче нашого добра чи це, радше, є спроба використати наш пошук відповіді на духовні питання для власної користі. Поняття користі часто асоціюється з фінансовими благами, але в такому випадку ця користь може випливати з бажання бути кимось важливим, мати вплив на інших і таким чином самоутверджуватись за рахунок інших. З часом це може набирати також і фінансової корисливості. Чи воно так є? Доволі легко це можна перевірити.
Детальніше:Головні критерії оцінки характеру і способу діяння деструктивних груп, у тому числі...
Представлені нижче пункти вказують на головні ознаки деструктивних груп. Кожен може на тій основі перевірити характер групи, до якої належить. Завжди існує небезпека, що група може набути деструктивних ознак. Якщо виявиться, що 4 пункти із зазначених мають місце у групі, то це вже тривожний сигнал, що з групою не все гаразд.
У наше століття все більше людей ховаються від реальності у віртуальному просторі. Чати, форуми і мережеві ігри давно замінили живе спілкування. Проблеми реального світу і страх залишитися на самоті примушують днями і ночами безперервно сидіти за
комп’ютером, занурюючись у соціальні мережі. Однак, у дійсності це дуже мало вирішує проблему, яка вважається однією з найсерйозніших у сучасному суспільстві, а саме – самотність.
Сьогодні для багатьох дітей – підлітків, спілкування в інтернеті стало важливою частиною їхнього життя. У цьому віртуальному світі вони вступають в такі ж взаємодії, як і в реальності, спілкуються з однолітками, довіряють їм свої секрети, шукають інформацію та обмінюються нею. Більше того, діти зав’язують стосунки з незнайомими людьми, заводять нових друзів, осягають і формують в собі світ цінностей.
Згідно з проведеними в деяких країнах опитуваннями, підлітки в Інтернеті найчастіше спілкуються: з родичами - 44%; з «віртуальними друзями» - 22%; з незнайомцями людьми, - 33% тому віртуальний світ, як, втім, і реальний, може стати небезпечним.
Підлітки часто звертаються до віртуальних друзів за допомогою у вирішенні проблем, що виникли. Як правило, це діти, які не знаходять розуміння у своїх рідних, друзів, однокласників, у дворі, тому шукають спілкування в мережі.
Розвиток демократичних суспільств, особливо в західному світі, зумовив пошанування і гарантування прав людини, в тому числі й свободи совісті та віросповідання. Свобода слова і зібрань є одними з фундаментальних прав людини. Але, знаючи слабкість людської природи, важко уявити собі свободу без зловживань. Якоюсь мірою секти є ціною, яку ми платимо за демократію, бо саме пошана до прав людини є гарантією їхнього існування. А з другого боку, демократичні суспільства мають також право на захист від агресивних тоталітарних сект, які є загрозою для суспільства і здоров’я та життя людей.
Гарантування релігійної свободи людини є однією з причин широкого розповсюдження сект у світі.
Існує ще чимало інших причин:
Поняття «секта» виникло давно – з появою і розвитком великих всесвітніх релігій, від яких відділилися в різні часи окремі групи людей, що сповідували свою віру у відмінних від них доктринальних, організаційних і літургійних аспектах. Такі релігійні спільноти, які відділилися від великих релігій, прийнято було називати сектами. Сектами також вважались усі групи, які відкололись від Католицької Церкви.
Для сект характерний більш або менш виражений доктринальний конфлікт із вихідною конфесією. Себе вони розглядають як єдино вірний шлях до спасіння.
В наш час поняття секти втратило своє первісне значення. Після Другої Світової війни появилося дуже багато різних об’єднань людей, які заявляли про своє право на існування, відповідно до велінь їхнього сумління та їхніх вірувань, часто вигаданих або «об’явлених» їхніми лідерами.